مهمترین نکات در لکه بری فرش
نوشته شده توسط : نوین

قالیشویی

لکه بری فرش یکی کار بسیار تخصصی است؛ که به دانش و تجربه در شناخت انواع فرش‌ها و جنس لکه‌ها و روش پاک کردن آنها نیاز دارد. لکه بری فرش یکی از خدمات قالیشویی های متخصص است. در واقع وجود این سرویس در یک کارخانه قالیشویی ، نشانه سطح بالای تخصص آن مرکز است. در این مقاله وب‌سایت قالیشویی نوین می‌خواهیم شما را با انواع روش‌های لکه بری فرش برای لکه‌های مختلف آشنا کنیم. دقت کنید که از این روش‌ها با احتیاط فراوان استفاده کنید. و تا مطمئن نشدید که علت لکه ایجاد شده چیست؛ و دقیقا می‌توانید از پس کار برآیید؛ اقدام به پاک‌سازی لکه نکنید.

 نکات اولیه در لکه بری فرش

فارغ از اینکه چه نوع لکه‌ای را می‌خواهید پاک کنید؛ دقت داشته باشید که لکه تنها از نظر ظاهری نباید پاک شود. بلکه باید بتوانید آلودگی احتمالی موجود در عمق فرش و حتی پشت فرش را نیز تمیز کنید. دقت داشته باشید که اگرچه مسئله پاک کردن لکه بسیار مهم است؛ اما موضوع پاکیزگی فرش و جلوگیری از پوسیدگی آن (ناشی از رطوبت و آلودگی فرش) نیز مسئله بسیار مهمی است. از هر ماده شوینده‌ای که برای لکه بری فرش استفاده می‌کنید؛ این نکته را در نظر داشته باشید که ماده شوینده را مستقیما به فرش نزنید. در این زمینه بهترین کار این است که یک دستمال سفید و تمیز پارچه‌ای را به شوینده آغشته کرده و با دقت روی لکه بکشید.
نکته دیگر اینکه تفاوتی ندارد لکه موجود ناشی از چه چیزی باشد. در درجه اول شما باید آلودگی سطحی که هنوز به خورد فرش نرفته است را از روی فرش بردارید. سپس لکه بری فرش را آغاز کنید؛ و در نهایت در صورتی که آلودگی به عمق و پشت فرش نفوذ کرده، اقدام به پاک‌سازی این بخش‌ها نمایید. همچنین توجه کنید که پس از لکه بری فرش، محیط فرش را مناسب‌سازی کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرش خشک شود. ماندن رطوبت در تار و پود فرش، به راحتی می‌تواند منجر به پوسیدگی و از بین رفتن فرش شود. در هنگام پاک‌سازی لکه دستمال را از سمت بیرون به داخل بکشید. این کار کمک می‌کند که لکه ایجاد شده پخش نشود.

” از خدمات قالیشویی نوین لکه بری فرش و قالی می باشد. برای ازبین بردن بهتر لکه های روی فرش میتوانید از خدمات قالیشویی نوین استفاده کنید “

مواد لازم برای پاک‌سازی انواع لکه‌ها

چای و قهوه یکی از معمول‌ترین مواردی است که منجر به ایجاد لکه روی فرش می‌شود. خوشبختانه این لکه‌ها تقریبا راحت پاک می‌شوند. در قدم اول بهتر است با یک قاشق باقی‌مانده مواد ریخته شده را پاک کنید. در قدم دوم با یک دستمال پارچه‌ای سفید و تمیز و کف صابون، لکه را تا جای ممکن پاک کنید. در نهایت اگر هنوز هم آثار لکه را مشاهده می‌کنید؛ استفاده از سرکه سفید به مقدار کم می‌تواند موثر باشد. پاک کردن لکه‌های ایجاد شده ناشی از خون نکته‌ای خاص دارد؛ که در صورت رعایت آن تمیز کردن چنین لکه‌ای کار ساده‌ای است. خون در مجاورت آب گرم به درستی پاک نمی‌شود. پس تنها کافی است پس از برداشتن آلودگی، باقی مانده لکه را با دستمال مرطوب و آب کاملا سرد چند بار بشویید تا لکه به طور کلی برطرف شود.
واکس کفش یکی دیگر از مواردی است که ممکن است باعث ایجاد لکه روی فرش شود. این لکه را هم در درجه اول با پارچه تمیز و کف صابون پاک کنید. در نهایت اگر هنوز لکه باقی مانده است؛ پارچه مرطوب شده با الکل می‌تواند مشکل را حل کنید. یکی دیگر از لکه‌های فرش برای خانواده‌های دارای فرزندان کوچک، جای ماژیک روی فرش است. حقیقت آن است که این لکه به این راحتی‌ها پاک نمی‌شود. همین‌طور هرچه سریع‌تر اقدام به پاک کردن آن کنید، شانس پاک شدنش بیشتر است. تنها را پاک کردن چنین لکه‌ای هم دستمال سفید و تمیز آغشته به الکل است. به عنوان آخرین مورد، لکه‌های ناشی از چربی را هم به طور کلی می‌توانید با سرکه سفید پاک کنید.
در نهایت توصیه می‌کنیم در صورتی که از روش انتخابی مطمئن نیستید؛ انجام این کار را به کارخانه قالیشویی نوین بسپارید.





:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: